Owoce wspomagające odchudzanie

Podczas kuracji odchudzającej nie należy całkowicie rezygnować ze spożycia owoców

Owoce stanowią ważny element właściwe zbilansowanej diety nawet w okresie, gdy naszym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Owoce zawierają dużo cennych witamin, wspomagają metabolizm organizmu. Ze względu na to, że owoce są bogate w cukry proste, dietetycy polecają jedzenie owoców do godziny 15:00.

Owoce wspomagające odchudzanie

Maliny to zastrzyk witaminy C.
Maliny polecane są osobom, które mają stresujący tryb życia, stosują używki (kawa, papierosy) oraz osobom stosującym diety odchudzające. To owoce bogate w witaminy (m.in. E, B1, B2, B6) oraz wiele substancji mineralnych – żelazo, wapń, magnez, potas). Liście malin zawierają garbniki, flawonoidy, kwasy organiczne, sole mineralne (m.in. żelaza, miedzi, wapnia). Maliny dobrze działają na pracę wątroby, a więc ułatwiają trawienie. To owoce niskokaloryczne, 100 g owoców to zaledwie 33 kcal. Maliny odznaczają się wysoką zawartością błonnika: 6,7 g/100 g malin.

Ananas usprawnia trawienie.
Ananas zawiera sporo błonnika, który reguluje pracę jelit, dodatkowo świetnie sprawdza się przy problemach z cellulitem. Ananas zawiera duże ilości witaminy A i C, błonnika i kwasów organicznych. Ponadto jest dobrym źródłem witaminy B1, B2, B12, PP, zawiera żelazo, wapń, miedź, cynk, jod, potas, magnez, mangan i inne składniki odżywcze. Dobroczynne działanie mają świeże owoce ananasa.

Grejpfrut pobudza spalanie tłuszczów.
Jest owocem bogatym w minerały, ma właściwości odchudzające, usprawnia przemianę materii. Zawiera witaminę C, E, PP i B, kwas foliowy, flawonoidy, pektyny, wapń, fosfor, żelazo, cynk, fluor, magnez, mangan, potas. Specyficzny, gorzkawy smak nadaje mu naringina (działanie przeciwzapalnie). Grejpfrut ma niski indeks glikemiczny. Ostrożnie z grejpfrutem i lekami. Owoc ten zwiększa wchłanianie leków do krwi.

Papaja poprawia proces trawienia, przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
Wspomaga również oczyszczanie organizmu z toksyn. Zawiera duże ilości antyoksydantów, duże ilości witaminy C, karotenoidy, flawonoidy, witaminę z grupy B, witaminę A, kwas foliowy, minerały tak jak: potas, magnez, miedź, żelazo. Zawiera również kwas pantotenowy, który jest niezbędny do przetwarzania białek, cukrów i tłuszczy, a także wzmacnia włosy i skórę. Papaja dzięki korzystnemu działaniu na układ pokarmowy pomoże też przy wzdęciach czy nadkwasocie.

Owoce to samo zdrowie?

Należy pamiętać, że owoce są zdrowe, ale dla zdrowych ludzi. Nie każdy i nie zawsze może jeść owoce. Owoce nie są wskazane w przypadku osób z np. nietolerancją fruktozy, chorobami nerek czy osób cierpiących na stany zapalne jelit.